Lista spektakli

_____
LATO MUMINKÓW
Spektakl edukacyjny dedykowany dzieciom. Deszczowe i burzowe lato przynosi powódź i wielka fala zatapia Dolinę Muminów. Tata Muminek, Mama, Muminek i Migotka z Mimblą i Małą Mi muszą ratować swój dobytek i uciekać przed wodą. W pewnej chwili trafiają do nieznanego miejsca, które przypomina dom, ale domem nie jest. W końcu okazuje się, że to jest opuszczony Teatr. Ale czym jest Teatr…?
 
_____
POPIÓŁ I DIAMENT
Maciek Chełmicki, żołnierz Armii Krajowej, uczestnik powstania warszawskiego, ma dokonać zamachu na komunistycznego działacza, Szczukę. W hotelu, gdzie się zatrzymuje poznaje dziewczynę – Krystynę Rozbicką i nagle czuje, że ma już dość walki, marzy o spokojnym życiu we dwoje. Niestety, w powojennej rzeczywistości prowincjonalnego miasteczka realizacja tego pomysłu nie jest taka prosta.
 
_____
MY FAIR LADY
Musical opowiadający historię londyńskiego profesora fonetyki, który stawia sobie za cel przemienienie pospolitej kwiaciarki w damę wyższych sfer. Przypadkiem jego wybór pada na Elizę Doolittle.
 
_____
HAMLET
Klasyczna historia duńskiego księcia, który postanawia pomścić skrytobójczo zamordowanego ojca. Jego zamiary komplikuje fakt, że zabójcą jest obecnie panujący król.
 
_____
WITKACY: JEST 20 DO XTEJ
Wyjątkowy spektakl, łączący w sobie fakty zaczerpnięte z biografii Stanisława Ignacego Witkiewicza z fragmentami jego utworów – niejednokrotnie wyraźnie odzwierciedlających życie tego wielkiego artysty.
 
_____
PRZED SKLEPEM JUBILERA
Dzieło Karola Wojtyły jest głęboką medytacją o miłości i małżeństwie. Przedstawia wartości moralne i duchowe, które powinny towarzyszyć człowiekowi w dążeniu do życia przepełnionego najsilniejszymi pozytywnymi emocjami. Ponadczasowy spektakl, skierowany do młodzieży i dorosłych, posiada niezaprzeczalne walory edukacyjne. To swego rodzaju studium filozoficzne, z którego bije głęboka wiara w człowieka i miłość.
 
_____
KUBUŚ FATALISTA I JEGO PAN
Podczas podróży, którą obserwujemy z widowni, następuje zderzenie dwóch przeciwstawnych osobowości: wierzącego w dobro Kubusia i jego Pana, życiowego nieudacznika. Kubuś, choć bardziej pasuje do niego określenie ,,wiejski filozof” niż ,,uczony mędrzec”, dzięki ogromnej życiowej mądrości staje się psychoterapeutą i opiekunem swojego towarzysza.
 
_____
BRAT NASZEGO BOGA
Jeden z dwóch dramatów autorstwa Karola Wojtyły, opowiadający o losach polskiego powstańca, malarza i zakonnika – św. Brata Alberta Chmielowskiego. Spektakl porusza problem, jaki przysparza człowiekowi odnalezienie swojego powołania. Istotny jest również motyw rewolucji, jako że dramat został napisany, gdy w Polsce powstawał komunizm.
 
_____
OBÓZ WSZYSTKICH ŚWIĘTYCH
Na obrzeżach miejscowości Papenburg, na pograniczu niemiecko-holenderskim, znajduje się obóz, w którym baraki po wyzwoleniu zostały nazwane imionami świętych kościoła rzymsko-katolickiego. Wspomnienia jednego z mieszkańców obozu przeplatają się z makabryczną rzeczywistością. Spektakl uwypukla groteskowe i okrutne zachowania wyniszczonych przez wojnę ludzi różnych nacji.
 
_____
MROŻEK 27
Inscenizacja dramatu Sławomira Mrożka ,,Alfa” opowiada o jednostce ginącej w potyczce siłą politycznego reżimu totalitarnego. Bohater, wokół którego rozgrywają się wydarzenia, jest przywódcą związków zawodowych. Zostaje internowany i uwięziony przez tajną policję, która różnymi metodami, nie wyłączając szantażu, usiłuje zmusić go do pójścia na kompromis z władzą.
 
_____
CO BY BYŁO GDYBYŚ ZASNĄŁ
Nakłaniający do refleksji spektakl o powoli zapominanych i odrzucanych w kąt wartościach – miłości, empatii, dobroci… Przedstawione tu treści jeszcze długo po opuszczeniu teatru zmuszają widzów do stawiania sobie pytań o sens życia i egzystencji człowieka.
 
_____
KOCHAM CIĘ, BROADWAY
To niepowtarzalne widowisko przenosi widzów w świat musicali. W repertuarze znajduje się kilkadziesiąt znanych i cenionych utworów z takich produkcji jak: ,,Dirty Dancing”, ,,Cabaret”, ,,Jesus Christ Superstar” czy ,,Chicago”. Jest to spotkanie z muzyką rozrywkową, natychmiast wpadającą w ucho i na długo pozostającą w sercu słuchacza.
 
_____
ZABAWY NA PODWÓRKU
Dramat o zaufaniu graniczącym z naiwnością, potrzebie miłości i akceptacji, przypominający jednocześnie, że przemoc seksualna i gwałt to zło, o którym należy mówić głośno. Spektakl przedstawia opartą na faktach historię czternastoletniej dziewczynki, zgwałconej przez kolegów z podwórka. To wydarzenie pozostawia trwały ślad psychice zarówno ofiary, jak i jej oprawców.
 
_____
SZKARŁATNA WYSPA
Spektakl ukazuje Rosję lat dwudziestych w krzywym zwierciadle. Spotykamy obywateli wciąż entuzjastycznie nastawionych do zmian, a obok nich ludzi przerażonych nadchodzącą stalinowską dyktaturą. W tym kraju brak zdrowego rozsądku, za to kolejne absurdy pojawiają się na każdym kroku.
 
_____
FORTYNBRAS SIĘ UPIŁ
Dramat o władzy, przedstawiający wydarzenia na dworze Hamleta z norweskiego punktu widzenia. To opowieść niekonwencjonalna, pełna groteski i żartu scenicznego.
 
_____
ONI
Przeczuwamy, że nadchodzą ONI. Wyobrażeni w sennym zwidzie narkotykowym czy realni? ONI wchodzą z butami i chcą zaprowadzić swoje porządki. Czy schowani za senną szybą naszego bezpieczeństwa i bezwładu nie jesteśmy zbyt osłabieni, by zapobiec katastrofie i stawić opór? Gdzie przebiega granica? Czy ONI nie wyrośli z nas? Czy ONI nie są NAMI?
 
_____
NA CZWORAKACH
Sztuka Tadeusza Różewicza stawia pytania o rolę artysty w społeczeństwie. Czy poeta nadal ma za zadanie przewodzić narodowi, być niekwestionowanym autorytetem? Czy jednak może porzucić to brzemię i zanurzyć się w życiu prywatnym?

_____

BETLEJEM POLSKIE
Tę historię Andrzej Maria Marczewskim w tyskim przedstawieniu „Betlejem polskiego” pociągnął dalej scenariuszem napisanym przez Piotra Adamczyka z Klubu Wilkowyje: poprzez obronę Lwowa, spotkanie Piłsudskiego z Korfantym, harcerzy broniących wieży spadochronowej w Katowicach, Jana Pawła II, ks. Jerzego Popiełuszkę… Najmocniejszym momentem tej części jest bardzo spektakularne, a jednocześnie wzruszające wejście dziewięciu chłopaków w górniczych hełmach na głowach, którzy ze słowami modlitwy na ustach idą na scenę przez całą widownię, w ciemności, w świetle lampek na kaskach. I ta tragedia na „Wujku” z 13 grudnia 1981 roku opowiedziana w kilku mocnych zdaniach.